MOTD

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Εμμανουήλ Ροΐδης, 1836-1904, Έλληνας συγγραφέας

Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017

Κόβουν ακόμη και το ψωμί και το γάλα τα νοικοκυριά για να τα βγάλουν πέρα -Πτώση στην κατανάλωση

Τις βαθύτατες επιπτώσεις που έχει η κρίση με τη μείωση των εισοδημάτων και την υπερφορολόγηση στα ελληνικά νοικοκυριά αντικατοπτρίζει η πτώση της κατανάλωσης τροφίμων, ακόμη και βασικών αγαθών.

Τα στοιχεία για πτώση πωλήσεων σε γάλα και ψωμί που έδωσε από το βήμα της γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων ο πρόεδρος, Ευάγγελος Καλούσης, σοκάρουν. Τους δύο πρώτους μήνες του 2017 καταγράφεται πτώση πωλήσεων στα δύο αυτά βασικά είδη διατροφής από 5%-7%. Σύμφωνα με τον κ. Καλούση η μειώση των πωλήσεων στις δύο αυτές κατηγορίες είναι πρωτοφανής και αποδίδεται στη μείωση της καταναλωτικής δύναμης και στην ανάγκη των καταναλωτών να περιορίσουν τις δαπάνες τους στις απολύτως αναγκαίες.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι- σύμφωνα με τα στοιχεία της εταρείας ερευνών IRI, τον Ιανουάριο ο τζίρος από πωλήσεις τροφίμων στα σούπερ μάρκετ υποχώρησε κατά 10%, ενώ την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου η πτώση ανήλθε στο 15%, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περσινές περιόδους.

Μόνο τον Φεβρουάριο καταγράφηκε μικρή αύξηση στις πωλήσεις, της τάξης του 2,9%, γεγονός που αποδίδεται ωστόσο στην κατανάλωση της Καθαράς Δευτέρας. Σύμφωνα με τις προβλέψεις για όλο το 2017, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αναμένεται να υποχωρήσουν κατά 3,6% σε σύγκριση με το 2016. 

Επιπλέον τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών δείχνουν ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερ-μάρκετ στην Ελλάδα μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη. Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνει ότι ψάχνει ενεργητικά για προσφορές και εκπτώσεις στο διαδίκτυο και στα φυλλάδια των αλυσίδων σουπερμάρκετ πριν επισκεφθεί το κατάστημα για τις αγορές του. 

Πηγή : iefimerida.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου